Digitala nationella prov (DNP)

Genom att bli medlem i Skolfederation löser en skolhuvudman Skolverkets krav på att skolor som vill nå Skolverket provtjänst för digitala nationella prov behöver vara anslutna till en identitetsfederation.

Skolfederation mini är ett kostnadsfritt alternativ för skolor som endast vill använda Skolfederation för att ansluta till Skolverkets provtjänst för digitala nationella prov. Genom att teckna tilläggsavtalet för Skolfederation mini samtidigt som det ordinarie anslutningsavtalet till Skolfederation lovar ni som medlem att endast använda Skolfederation för uppkoppling mot Skolverket och i gengäld är medlemskapet i Skolfederation kostnadsfritt. Fyll i så fall i valet Skolfederation mini när ni ansöker om medlemskap i Skolfederation. När ni identifierar nyttan av att koppla upp er mot andra tjänsteleverantörer i Skolfederation och därmed bli ordinarie medlem, kan tilläggsavtalet enkelt sägas upp.

Kom igång med Skolfederation:

På sidan för integratörer och konsulter finns företag som kan hjälpa din skola att göra den tekniska anslutningen.

Läs mer på Skolverkets webbplats om tekniska förutsättningar för att skolor ska kunna genomföra digitala nationella prov. Där hittar du även en podd om digitala nationella prov.

Kontakta oss på info@skolfederation.se om du har frågor!