Kalendarium

Presentation av ny standard: SIS/TK 450/AG 09 · Skolschema

SIS (Swedish Standards Institute) har tagit fram en ny standard för livscykelhantering av användare och förpopulering av användarkonton, med mera. Standarden ska ut på remiss innan den släpps. Passa på att få en förhandskoll redan nu!

Palle Girgensohn från arbetsgruppen på SIS kommer och presenterar den nya standarden, svarar på era frågor och tar emot synpunkter.

Du som anmäler dig kommer inom kort att få tillgång till remissmaterialet för att du ska ha möjlighet att titta igenom det i förväg och förbereda eventuella frågor.

Informationsträff i Kalmar om Skolfederation

Under denna eftermiddag tar vi upp grundläggande information om hur Skolfederation fungerar och vilken nytta ett medlemskap i federationen kan ge. Värd för träffen är Kalmar kommun. Bengt Wällstedt, som arbetat med implementering av Skolfederation i Ängelholms kommun, finns på plats samt representanter från federationsoperatören IIS.

Informationsträffen är öppen för alla som vill veta mer om Skolfederation och vad ett medlemskap innebär. Den riktar sig till både verksamhets- och IT-sidan.

Det kommer att finnas stort utrymme för att ställa frågor och även att nätverka med andra deltagare.

Har du frågor eller vill ha mer information, kontakta info@skolfederation.se

Skolfederations introduktionskurs

Kursen vänder sig till dig som arbetar med skolförvaltning, IT eller som tjänsteleverantör till skolan och vill lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och hur man kommer igång som medlem. Läs mer under kursbeskrivning introduktionskurs. Nästa kurstillfälle är onsdag 19 april.

Introduktionskurs

Har du frågor eller vill ha mer information, kontakta info@skolfederation.se