Kalendarium

På den här sidan samlar vi alla kommande, aktuella händelser så du enkelt kan få en överblick och kan anmälda dig i god tid! Har du frågor? Kontakta oss på info@skolfederation.se.

Administration av elever och grupper – lansering av Egil!

Egil-klienten är lösningen på hanteringen av elevdata mellan skolor och läromedelsföretag. Tack vare att en delmängd av SIS-standarden SS 12000 har använts som strukturerar elevdata, hanteras informationen enligt dataskyddsförordningen GDPR. Delta antingen på plats, eller via livesändning. Agendan för dagen hittar du här.

Datum: 12 mars kl. 13:00-16:00
Var: I Internetstiftelsens lokaler vid Hammarby Kaj 10D (karta)

Länk till anmälan

Federationsforum 5 april

Datum: 5 april kl. 09:00-15:00
Var: Folkets Hus, Barnhusgatan 12-14 (karta)

Länk till program och anmälan

Vi arrangerar återigen federationsforum. Tillsammans med SUNET samlar vi Sveriges mest insatta och kunniga om federationer som delar med sig av sin kunskap. Vad pågår i just nu i federationsvärlden och hur ser framtiden ut? Nytt för i år är att federationsforum arrangeras i anslutning till E-legitimationsdagarna. Missa inte möjligheten att under två dagar lyssna på högaktuella presentationer och seminarier med ledande företrädare från EU, Norden och Sverige som ger dig det senaste om e-legitimationer och vad som händer i federationsvärlden!

Skolfederations introduktionskurs

Kursen vänder sig till dig som arbetar med skolförvaltning, IT eller som tjänsteleverantör till skolan och vill lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och hur man kommer igång som medlem. Läs mer under kursbeskrivning introduktionskurs.

Här finns nedladdningsbar kursbeskrivning (pdf).

Skolfederation har möjlighet att komma till din kommun och ge kurs. Minimum deltagare är 8-10 personer. Passa på att bjuda in närliggande kommuner för en gemensam dag! Har du andra frågor eller vill ha mer information, kontakta info@skolfederation.se.

Läs Skolfederations integritetspolicy om hur vi hanterar dina personupgifter.