Kalendarium

På den här sidan samlar vi alla kommande, aktuella händelser så du enkelt kan få en överblick och kan anmälda dig i god tid! Har du frågor? Kontakta oss på info@skolfederation.se.

Internetstiftelsens Tekniska Federationsforum

Internetstiftelsen tillhandahåller i rollen som federationsoperatör ett tekniskt federationsforum där federationsoperatören presenterar aktuella tekniska nyheter och planer avseende Internetstiftelsens identitetsfederationer. Syftet är att ge deltagare möjlighet att ge synpunkter och ställa frågor till federationsoperatören samt diskutera med andra deltagare. Läs mer här!

Datum: Torsdag 10 september

Tid: kl 13.00-14.30

Plats: Videokonferensmöte via Zoom. För att ansluta till mötet, använd länken på sidan för Internetstiftelsens Tekniska Federationsforum.

Samverkans seminarium

Skolans digitalisering är en stor och långsiktig utmaning för hela sektorn. För att undvika att alla skolhuvudmän själva ska behöva uppfinna hjulet behövs en god samverkan mellan alla aktörer inom skolväsendet.

Här finner du mer information om höstens seminarium och länkar till anmälningsformulär.

Läs Skolfederations integritetspolicy om hur vi hanterar dina personupgifter.