Kalendarium

På den här sidan samlar vi alla kommande, aktuella händelser så du enkelt kan få en överblick och kan anmälda dig i god tid! Har du frågor? Kontakta oss på info@skolfederation.se.

Internetstiftelsens Tekniska Federationsforum

Internetstiftelsen tillhandahåller i rollen som federationsoperatör ett tekniskt federationsforum där federationsoperatören presenterar aktuella tekniska nyheter och planer avseende Internetstiftelsens identitetsfederationer. Syftet är att ge deltagare möjlighet att ge synpunkter och ställa frågor till federationsoperatören samt diskutera med andra deltagare. Läs mer här!

Datum: Torsdag 2 april (observera datumändringen – tidigare tillfälle 25 mars är inställt)

Tid: kl 10.00-11.30

Plats: Videokonferensmöte via Zoom. För att ansluta till mötet, använd länken på sidan för Internetstiftelsens Tekniska Federationsforum.

Skolfederation grundkurs

Kursen vänder sig till dig som arbetar med skolförvaltning, IT eller som tjänsteleverantör till skolan och vill lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och hur man kommer igång som medlem.

Datum: 6 maj
Tid: 10:00 – 15:00
Hur: Webbinarium via Zoom

Anmäl dig här!

Agenda:

Varje moment avslutas med ca fem minuters diskussion

10:00 – Introduktion och vad är Skolfederation
10:35 – Tekniken i Skolfederation
11:35 – Vad är attribut och hur används attributen
12:00 – Lunch
13:00 – Hands on! Praktiska exempel
13:30 – Tillit och säkerhet i Skolfederation
14:00 – Framtid och utveckling
14:30 – Summering, repetition och frågestund

Skolfederation har möjlighet att komma till din kommun och ge kurs. Minimum deltagare är 8-10 personer. Passa på att bjuda in närliggande kommuner för en gemensam dag! Har du andra frågor eller vill ha mer information, kontakta info@skolfederation.se.

Läs Skolfederations integritetspolicy om hur vi hanterar dina personupgifter.