Lämna nytt metadata

Nytt metadata som ska publiceras sänds till federationsoperatören via formuläret nedan. Man ska alltid validera sitt metadata innan det sänds: https://fed.skolfederation.se/validator/

För Produktionsmiljön gäller att man måste vara medlem. För Trial behövs inget medlemskap men anmälan till Trial måste vara gjord.

Observera att vi kommer att kontakta den person som ni anmält i kontaktblanketten som teknisk kontakt vid medlemsansökan för Skolfederation, för att via telefon verifiera metadatats checksumma (SHA-1) innan aggregerat metadata publiceras. Detta är alltså helt oberoende av vilken teknisk kontakt som anges i ert metadata och vem som sänder in formuläret. Notera att i enlighet med nya dataskyddsförordingen, GDPR rekommenderar Skolfederation att kontaktinformationen i ert metadata är i form av så kallade funktionsbrevlådor.

Om ni väljer att skicka in metadata genom att ange en URL, behöver ni säkerställa att data inte uppdateras dynamiskt (genom tidsstämpling eller liknande). Skillnader i data medför att checksumman varierar mellan nedladdningstillfällena och kan därmed inte valideras.

Frågor kan ställas till info@skolfederation.se

* = obligatorisk information

Organisation / företag *

Ange i vilken av Skolfederations tekniska miljöer metadatat ska publiceras *