Metadata

Metadata är den tekniska information som krävs för samverkan mellan Skolfederations medlemmar. Federationsoperatören samlar och ansvarar för medlemmarnas metadata som publiceras aggregerat i ett gemensamt register.

Tekniska kontakter för medlemmar i Skolfederation kan själva hantera sitt metadata genom att logga in på sidan för Federationsadmin. För att kunna logga in till Federationsadmin behöver du åtkomst som Skolfederation ger dig samt någon av inloggningsmetoderna BankID eller Freja eID+. Är din organisation en ny medlem i Skolfederation efter den 14 november 2019 får du som är teknisk kontakt åtkomst redan vid medlemsansökan. Blev din organisation medlem innan den 14 november behöver du anmäla att du vill ha åtkomst genom att fylla i formuläret nedan:

Formulär för åtkomst till Federationsadmin

Du som är medlem i Skolfederation kan själv hantera din organisations metadata i Federationsadmin.

Skolfederation behöver ge den som är anmäld som teknisk kontakt, åtkomst till Federationsadmin. För att vi ska veta till vem vi ska skicka vidare instruktioner, ber vi dig att fylla i anmälningsformuläret nedan.

Vi använder tjänsten Scrive för att på ett säkert sätt samla in personnummer till din organisations tekniska kontakt. Scrive skickar en länk till din organisations tekniska kontakt som behöver fylla i sitt personnummer samt underteckna med BankID.

För att kunna hantera din organisations metadata i Federationsadmin behöver den tekniska kontakten logga in med BankID eller Freja eID+.

När vi fått information om att den tekniska kontakten har undertecknat i Scrive skickar vi ett mejl med instruktioner om hur man hanterar metadata. Det gör vi normalt inom en arbetsdag.

Läs mer om BankID här

Läs mer om Freja eID+ här

*=Obligatoriskt fält

Namn organisation/företag*