Metadata Kontosynk

Lämna metadata till federationsoperatören

Tekniska kontakter för medlemmar i Skolfederation kan själva hantera sitt metadata genom att logga in på sidan för Federationsadmin. För att kunna logga in till Federationsadmin behöver du åtkomst som Skolfederation ger dig samt någon av inloggningsmetoderna BankID eller Freja eID+. Är din organisation en ny medlem i Skolfederation efter den 14 november 2019 får du som är teknisk kontakt åtkomst redan vid medlemsansökan. Blev din organisation medlem innan den 14 november behöver du anmäla att du vill ha åtkomst genom att fylla i formuläret här. Har ni inte åtkomst eller någon av inloggningsmetoderna, använd formuläret för uppladdning av metadata nedan.

Federationsadmin för Kontosynk produktionsmiljö

Federationsadmin för Kontosynk Trialmiljö

Validator för Kontosynk

Här kan du validera din json-fil: https://validator.kontosynk.se/

Alternativt sätt för uppladdning av metadata

För dig som inte använder Federationsadmin (självbetjäningsportal) för uppladdning av metadata.

Sänd metadatat i form av en json-fil eller en statisk URL via nedanstående formulär. Ange vilken teknisk miljö metadata ska publiceras i. Federationsoperatören bekräftar mottagande av metadatat och kontaktar er tekniska kontaktperson via telefon för verifiering av checksumman (fingerprint, SHA-1). Federationsoperatören meddelar när publicering är genomförd, normalt inom 8 timmars arbetstid.

Bara medlemmar i Skolfederation kan ladda upp metadata till produktionsmiljön för Kontosynk.

* = obligatorisk information

Organisation / företag *

Ange i vilken av Skolfederations tekniska miljöer metadatat ska publiceras (för närvarande bara produktion tillgängligt) *

Kontaktperson, namn *