skolfederationsnytt-logo.png

erfa-botkyrka-skolfederation-2017-nyhetsbrev.jpg
På bilden från vänster: Tony Mc Carrick, IT-strateg på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka, Anna Carlsson, programansvarig på SKL, Emanuel Ksiazkiewicz, ordförande i Utbildningsnämnden och Peter Karlberg, undervisningsråd på Skolverket.

Botkyrka visar vägen

Uppslutningen för erfarenhetsutbytet tillsammans med Botkyrka kommun var mycket god och samlade över 150 deltagare. På plats fanns även 23 leverantörer som ställde ut. Missade du detta tillfälle, eller vill kika på presentationsmaterialet och sändningen, så går du vidare genom att klicka på bilden nedan.

botkyrka-yt-erfa.jpg

Internetdagarna närmar sig

IIS populära årliga konferens Internetdagarna innehåller i år två spår på temat skolan och digitaliseringen.

Tisdagen 21 november ägnas åt Skolans digitala infrastruktur – från vision till verklighet.
Läs mer och anmäl dig här (senast den 30 september för att få boka-tidigt-rabatt! Priset höjs nämligen från och med den 1 oktober till 1250 kr/dag).

Skolspåret dagen före, måndagen 20 november, fokuserar på undervisning och det digitala lärandet under ledning av Kristina Alexanderson, IIS. Mer information om spåret hittar du här: Vad innebär digital kompetens i skolan

Digitalisering av vård och omsorg - ny konferens från IIS

Tips! I höst arrangerar Huddinge kommun tillsammans med federationsoperatören IIS och Sambi ett erfarenhetsutbyte om digitalisering av vård och omsorg. (För dig som arbetar med IT på en kommunal nivå kan det finnas många beröringspunkter mellan digitalisering av skola respektive vård och omsorg.)

Huddinge kommun delar med sig av sina erfarenheter och hur de arbetar med säkerhetsarbete och digitala identiteter. Inera, SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) och SLL (Stockholms läns landsting) berättar om sitt arbete och kommande tjänster. Medverkar gör även eHälsomyndigheten, E-legitimationsnämnden, IIS, med flera.

Fokus kommer att ligga på det kommunala perspektivet.

Programmet ser du här och uppdateras löpande. Det kommer även att finnas stora möjligheter att nätverka och träffa leverantörer inom sektorn.

Det är kostnadsfritt för alla att delta men anmälan krävs. Kom och delta på plats!

När: Måndagen 23 oktober, kl 9.30-15.30
Var: Folkes/Folkets Hus i Huddinge centrum.

Läs mer och anmäl dig här senast 16 oktober.

Du kan alltid dela med dig av reflektioner, funderingar och insikter med #skolfed eller @skolfederation på twitter. Följ oss gärna på facebook.com/skolfederation

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av IIS - Internetstiftelsen i Sverige. Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

iis_logotyp.png