skolfederation_logotyp.jpg
alingsås_kafe_storken.jpg

Foto: Alingsås kommun

Erfarenhetsutbyte i Alingsås

Du har väl anmält dig till erfarenhetsutbytet i caféstaden Alingsås den 7 april? Vi kan inte utlova vackert väder men däremot ett fullspäckat program. Alingsås kommer naturligtvis att dela med sig av sina erfarenheter av Skolfederation och skolportalen Arena som bygger på öppen källkod. Medverkar gör även Peter Karlberg från Skolverket och Ängelholms kommun samt andra aktörer i federationen. Sista anmälningsdag är den 31 mars så anmäl dig på en gång!

botkyrkas_lärresurser.jpg

Botkyrka lanserar tionde anslutna tjänsten

Botkyrka kommun har kommit långt i användandet av Skolfederation och nu i dagarna lanserar de sin tionde tjänst via Skolfederation. Projektet har genom effektivt arbete gått väldigt snabbt från den första kontakten med Skolfederation på Skolfederationsdagen 2014. Tillgänglighet och inkludering har varit ledorden i Botkyrka kommuns arbete med Skolfederation, menar Tony McCarrick, IT-strateg på utbildningsförvaltningen. Läs mer om Botkyrkas arbete med Skolfederation!

eggkorg.jpg

Nu 157 medlemmar i Skolfederation

Vi på Skolfederation vill också passa på att önska glad påsk! Under 2015 växte Skolfederation till drygt dubbelt så många medlemmar som året innan och vi har fortsatt att öka nu under 2016. Den senaste medlemmen att välkomna till Skolfederation är Götene kommun och vi är nu uppe i 157 medlemmar. Av dessa är 111 användarorganisationer och 46 tjänsteleverantörer. Är du i behov av samverka med fler inom Skolfederation? Se vår lista över samtliga medlemmar.

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av IIS – Internetstiftelsen i Sverige.
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

iis_logotyp.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.