skolfederation_logotyp.jpg
savean_alingsas.jpg

Foto: Alingsås kommun

Erfarenhetsutbyte i Alingsås

Välkommen på erfarenhetsutbyte den 7 april. Alingsås kommun arrangerar en heldag där de delar med sig av sina erfarenheter av Skolfederation och skolportalen Arena. Fler användarorganisationer kommer att medverka och beskriva utvecklingen av sitt federativa arbete och användandet av digitala läromedel. Anmäl dig här!

Alingsås kommun Susanne och Malin

Skolportal byggd med öppen källkod

Alingsås kommun kommer att dela med sig av sina erfarenheter av skolportalen Arena i det erfarenhetsutbyte som de arrangerar i början av april. Arena bygger på öppen källkod och för att veta mer ställde vi några frågor om Arena till Susanne Bergqvist IKT-samordnare och Malin Hörstam organisationsutvecklare i Alingsås kommun.
Läs deras svar!

Skolfederation klistermärken

Nytt kurstillfälle 9 mars

Du har väl inte missat våra introduktionskurser som vänder sig till dig som vill lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och hur man kommer igång som medlem. Kursen riktar sig främst till dig som arbetar med skolförvaltning, IT eller som tjänsteleverantör till skolan. Ni som redan är medlemmar i federationen deltar kostnadsfritt. Nästa introduktionskurs är den 9 mars. Anmäl dig nu!

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av IIS – Internetstiftelsen i Sverige.
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

iis_logotyp.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.