skolfederation_logotyp.jpg
skolfederationsdagen_560x300.jpg

Anmäl dig till vårens introduktionskurser!

Under våren håller vi ett antal endagskurser för dig som vill lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och hur man kommer igång som medlem. Kursen riktar sig främst till dig som arbetar med skolförvaltning, IT eller som tjänsteleverantör till skolan. Ni som redan är medlemmar i federationen deltar kostnadsfritt. Nästa introduktionskurs är den 27 januari. Anmäl dig nu!

payitforward.png

Utökat medlemsbegrepp för Skolfederation

Nyligen beslutades att bredda omfattningen av Skolfederation för utbildningsaktörer som inte faller under skollagen. Nu kan även utbildningar vid vilka studiestöd kan lämnas bli medlemmar, exempelvis anordnare av kommunal vuxenutbildning och yrkesutbildning. Den som är intresserad kan läsa mer i protokollet (PDF) från referensgruppsmötet i december.

internetfonden_560x318.png

Sök finansiering via Internetfonden

Federationsoperatören IIS delar genom Internetfonden årligen ut flera miljoner kronor till projekt som främjar internetutvecklingen i Sverige. Nu är det dags igen! Ansökningsfönstret är öppet, och du är välkommen med din anmälan. Senast den 11 februari vill vi ha den. Tips på hur du kan vässa din ansökan hittar du här

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av IIS – Internetstiftelsen i Sverige.
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

iis_logotyp.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.