skolfederation_logotyp.jpg
strawberry_cake_by_rajiv_vishwa.jpg

Nu är vi hundra medlemmar!

Nyligen kunde vi hälsa Solna stad välkommen som den hundrade medlemmen i Skolfederation. Detta firades givetvis med tårta! Hjälp oss att fortsätta växa genom att tipsa grannkommuner eller tjänsteleverantörer om medlemskapet. Oavsett hur långt de har kommit i arbetet med anpassningen för framtidens skola är de varmt välkomna som medlemmar.

wifi.jpg

Bli medlem i eduroam

Skolhuvudmän i Skolfederation erbjuds en unik möjlighet att även bli medlem i eduroam och få tillgång till ett världsomspännande trådlöst nät. Mer information om denna tilläggstjänst samt priser hittar du här. För närvarande är Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM), Linköpings kommun, Minervaskolan i Umeå och Ängelholms kommun medlemmar. Bengt Wällstedt från Ängeholm berättar mer i en intervju.

helsingborg_panel.jpg

Se alla videoklipp från erfarenhetsutbytet

Erfarenhetsutbytet där Helsingborgs stad delade med sig av sina erfarenheter kring digitaliseringen av skolan och om sitt arbete med Skolfederation blev en riktig succé. Pedagogiska erfarenheter, teknisk utveckling och vision för skolan var några av de ämnen som berördes. Allt filmades, så nu kan du återuppleva dagen. Läs mer eller titta på videoklippen.

skolfederationsdagen_mingel.jpg

Anmäl dig till Skolfederationsdagen 16/9

Den 16 september är det dags för Skolfederationsdagen på World Trade Center i Stockholm, en fullspäckad dag där vi diskuterar hur det federativa samarbetet ska vidareutvecklas för att erbjuda den bästa möjliga lösningen för skolan. Det är ett gyllene tillfälle att utbyta erfarenheter och knyta kontakter. Evenemanget är kostnadsfritt! Läs mer eller anmäl dig direkt.

PS.

Du har väl inte missat att Skolfederations webbplats har fått ett ansiktslyft? Kika in på skolfederation.se och skicka gärna synpunkter och förslag till: info@skolfederation.se

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur)Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

logo.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.