skolfederation_logotyp.jpg
liveonair.jpg

Följ erfarenhetsutbytet 23 april på webben

Årets första erfarenhetsutbyte närmar sig med stormsteg. På torsdag kommer Helsingborgs stad att dela med sig av sina erfarenheter kring digitaliseringen av skolan och om sitt arbete med Skolfederation. Ni som inte kan vara med oss på plats kommer att kunna följa allt som händer live på nätet. Läs mer.

samverkan.png

Tillsammans mot ett gemensamt mål

För små kommuner kan samarbete vara en bra väg för att kunna ligga i teknisk framkant och hänga med i utvecklingen. Några kommuner som har gått ihop för att bli medlemmar och komma igång med Skolfederation är Essunga, Lidköping, Skara och Götene. Kristina Rudolfson, IT-strateg på Essunga kommun berättar mer om samarbetet och delar med sig av sina tips i en intervju.

kugghjul.jpg

Ny version av Skolfederations attributprofil

SIS har släppt en ny version av profilen för attribut inom Skolfederation som inom kort kommer att ersätta den befintliga attributprofilen. Dokumentet kommer framöver att lyftas ur Skolfederations avtalspaket och istället hanteras som en profil. Läs mer och ladda ner den nya attributprofilen.

Aktuell teknisk information

Nyligen aviserade vi om en viktig ändring i Skolfederations tekniska miljöer.
All information om ändringen samt vad ni i egenskap av medlemmar behöver göra hittar ni här.

Följ gärna Skolfederation på Facebook!

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur)Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

logo.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.