skolfederation_logotyp.jpg
helsingborg.jpg

Anmäl dig till erfarenhetsutbytet!

Det finns fortfarande platser kvar på erfarenhetsutbytet i Helsingborg den 23 april. Det blir en heldag där Helsingborgs stad delar med sig av sina erfarenheter kring digitaliseringen av skolan och om sitt arbete med Skolfederation. Anmäl dig via det här formuläret, det är gratis att delta! Mer information samt program för dagen hittar du här.

Värden Marie Spetz berättar mer

Marie Spetz, pedagogisk utvecklingskonsult och projektledare på skol- och fritidsförvaltningen i Helsingborg är värd för erfarenhetsutbytet. I en intervju berättar hon att besökarna kommer att bjudas på en blandning av föredrag, presentationer, paneldebatter, mingel och utställningar. Hon berättar även om utmaningarna och om vad som är på gång. Läs hela intervjun.

skolfederation_facebook.jpg

Följ oss på Facebook

Nu finns Skolfederation på Facebook. Följ oss gärna så missar du inga nyheter!

spsm_ stigandersson_560.jpg

Statlig myndighet ny medlem

Nyligen blev Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) som första statliga myndighet medlem i Skolfederation. Och snart blir de även de första som har dubbelt medlemskap då de agerar både i egenskap av skolhuvudman och som tjänsteleverantör. Stig Andersson från SPSM berättar om hur digitaliseringen kan öka tillgängligheten samt ger sin syn på Skolfederation i en intervju.

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor.

Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur)Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation.

logo.png

Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.