skolfederation_logotyp.jpg

bokmassan_gbg.jpg

Möt Skolfederation på årets Bokmässa

Bokmässan i Göteborg är Sveriges största evenemang för den som är verksam inom skola. Av närmare 100 000 besökare arbetar 18 000 inom pedagogik och lärande. Nytt för i år är en ny inriktning på området Molnet. Molnet syftar till att lyfta goda exempel och med ett positivt anslag samtala och interagera med besökarna med utgångspunkt ifrån lärande, digitalisering och läromedel. Läs mer här

Summering från Skolfederationsdagen

skolfederationsdagen_cropped.jpg

Under årets Skolfederationsdag gavs intresserade en möjlighet att kostnadsfritt ta del av erfarenheter från de som kommit längst i användandet av Skolfederation. Även via webben då vi streamade evenemanget. Nu finns även anteckningarna från gruppdiskussionerna att tillgå på via vår webbplats, du hittar dem här

Svenskt federationsforum på #IND14

bg-waterfront-blue.jpg

Välkommen till en fullspäckad dag där vi diskuterar utmaningarna och möjligheterna för Sveriges identitets- och behörighetsfederationer på årets upplaga av Internetdagarna, Sveriges viktigaste mötesplatser för personer som på olika sätt jobbar med internet. Programmet fylls på fortlöpande under hösten. Läs mer här.

Vad tycker tjänsteleverantörerna?

intervjupersoner.jpg

Under årets Skolfederationsdag passade vi bland annat på att intervjua ett antal deltagande tjänsteleverantörer och höra deras åsikter kring Skolfederation. Passa på att kika på videofilmerna som finns till allmän beskådan på vår webbplats.

Hjälp oss att sprida vårt nyhetsbrev!

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera är att fylla i sin e-postadress på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.