skolfederation_logotyp.jpg

skolfed_nyhetsbrev_header_juni_2014.jpg

Sommaren står inför dörren, men det planeras redan för vad som komma skall när semestern är över. På Skolfederations årligt återkommande seminarium i september diskuteras användning och vidareutveckling av tjänsten, för bästa möjliga nytta för den svenska skolan. Seminariet bjuder på föreläsningar, paneldiskussion, grupparbeten, och mingel. Du hittar ett preliminärt program på vår webbplats

Vi hälsar våra nya medlemmar varmt välkomna!

skolfederation_nyhetsbrev_gbg.jpg

Det finns ett stort intresse för Skolfederation. Under andra kvartalet har dessa nya medlemmar tillkommit: Mörbylånga kommun, Kungälvs kommun, Borgholms kommun, Schoolsoft, Göteborgs stad, Alingsås kommun, Instant Systems, Kunskapsskolan i Sverige AB, Täby kommun, Comfact AB samt Umeå kommun. Ni är alla varmt välkomna!

Vi vill även passa på att önska er alla en utomordentligt trevlig sommar med allt vad det innebär. Vi ses till hösten!

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera är att fylla i sin e-postadress på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.