skolfederation_logotyp.jpg

kunskapsskolan_liber_elever.jpg

Digital portallösning ger mer tid till elever

Med hjälp av Skolfederation och Liber kan Kunskapsskolans högstadielärare få än mer nytta av sin portal, Kunskapsporten. Under de senaste sex månaderna har Kunskapsskolans lärare haft tillgång till Libers digitala NO-kursbibliotek, Spektrum. Skolans elever kan nu gå från ett moment i en kurs, i Kunskapsporten, direkt till relevanta delar i Libers Onlineböcker. Läs mer på vår webbplats.

skolfederation_film.jpg

Skolfederation på två minuter

För den oinsatte kan det vara knepigt att förstå vad Skolfederation är och hur det fungerar. Därför har vi tagit fram en film som på ett pedagogiskt sätt förklarar tanken bakom tjänsten. Vi har även gjort en kortare 30-sekundersversion av filmen som du ser här ovan. Båda filmerna går naturligtvis bra att sprida vidare.

staffan-hagnell.jpg

Svenskt federationsforum på #IND14

Välkommen till en fullspäckad dag där vi diskuterar utmaningarna och möjligheterna för Sveriges identitets- och behörighetsfederationer på årets upplaga av Internetdagarna, Sveriges viktigaste mötesplatser för personer som på olika sätt jobbar med internet. Staffan Hagnell från .SE ligger bakom delar av programmet, du hittar en intervju med honom på Internetdagarnas webbplats

Hjälp oss att sprida vårt nyhetsbrev!

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera är att fylla i sin e-postadress på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en infrastruktur för inloggning som gör e-tjänster enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha nyhetsbrevet, avprenumerera här.