skolfederation_logotyp.jpg

sundsvall_nyhetsbrev.jpg

Den 17 februari 2014 är det dags för ett erfarenhetsutbyte kring Skolfederation, där fokus ligger på Sundsvall kommuns praktiska arbete. Kommunen har under hösten arbetat målmedvetet för att komma i gång med användningen av digitala läromedel. Under dagen kan ni ta del av deras erfarenheter och fortsatta planer för användning av digitala lärresurser.

Här hittar du program för dagen. Här gör du din anmälan.

En nyckel till framgång för Studentlitteratur

falkheden.jpg

Peter Falkheden på Studentlitteratur kommer att tala på erfarenhetsutbytet i Sundsvall. Han menar att en framgångsfaktor när det kommer till förlagets digitala satsningar har varit medlemskapet i Skolfederationen. Läs mer på vår hemsida.

Ett pedagogiskt spännande samtalsämne

hedbergska.jpgHedbergska skolan i Sundsvall är ett gymnasium som gått i bräschen när det kommer till att använda digitala lösningar i skolan. Under erfarenhetsutbytet i Sundsvall kommer rektor Björn Swedén bland annat att prata om fördelarna med digitala lärarresurser och tanken med en skolfederation. Du hittar en intervju med Björn Swedén på vår hemsida.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.