skolfederation_logotyp.jpg
signup_news.jpg
Ses vi i Härryda den 2 oktober?

Härryda kommun tar över stafettpinnen från Sandviken och anordnar nästa erfarenhetsutbyte onsdagen den 2 oktober. Precis som vid tidigare möten kommer dagen att fyllas av praktiska presentationer från både kommuner och tjänsteleverantörer. Vi ringde upp Anette Larsson, verksamhetsutvecklare IT på Härryda Kommun, som fick berätta om erfarenhetsutbytet. Läs artikeln här!

Du är varmt välkommen!

Han ska digitalisera Sveriges skolor

wahlstrom_johan-staende.pngSkolfederation trängs med matematiksatsningar, skolbibliotek och andra utvecklingsprojekt på Johan Wahlströms skrivbord på Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Som programansvarig för skolfrågor inom SKL:s nystartade Center för eSamhället ska han ha koll på hur det går med digitaliseringen av utbildning och skoladministration i Sveriges 290 kommuner.

Vi fick en pratstund med Johan som är positivt inställd till Skolfederation.

- Federationen är ändå ett väldigt bra initiativ och jag är fascinerad över hur mycket som har hänt på bara ett år. Men affärsmodeller måste anpassas för att skolorna ska få ut maximal nytta ur federationen, konstaterar han.

Följ oss på Twitter!

bird_tweet.pngVisste du att vi även finns på Twitter? Där får du mer än gärna diskutera framtidens skola och digitala läromedel med oss. Vi håller dig också uppdaterad med det senaste inom Skolfederation.

Följ Skolfederation på Twitter här.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.