skolfederation_logotyp.jpg
berlinwall.png
Heldagsseminarium den 5 september

Du har väl inte missat att vi rivstartar höstterminen med att anordna ett heldagsseminarium den 5 september? Seminariedagen "Skolfederation, utveckling och möjligheter" är främst till för dig som skolhuvudman.

Vi kommer diskutera möjligheter med federationen för såväl skolor och tjänsteleverantörer. Vi vill fokusera extra på hur det federativa samarbetet ska vidareutvecklas för att erbjuda den bästa möjliga lösningen för skolan. Seminariet bjuder också på goda möjligheter till dialoger och samverkan genom grupparbeten, paneldiskussioner och mingel.

Du är varmt välkommen!

Härryda kommun bjuder in till medlemsmöte

Härryda kommun tar över stafettpinnen från Sandviken och anordnar nästa medlemsmöte i Mölnlycke onsdagen den 2 oktober. Mötet vänder sig till skolhuvudmän och läromedelsproducenter som är medlem eller planerar att bli medlem i Skolfederation.

Det blir en fullspäckad dag med både teknik, pedagogik och framtidstänk. Under dagen visas skolfederationslösningar från några olika GR-kommuner och vi visar vår lösning för vårdnadshavare och interna tjänster. Vi har även nöjet att lyssna på bland andra Nexus, LIN Education, Flexicube, Infomentor, Skolfederation med flera. Du fårockså träffa representanter från olika kommuner med olika lösningar.

Ett mer detaljerat program kommer längre fram. Håll utkik i Skolfederations kalendarium och här i våra nyhetsbrev.

Stanna gärna kvar den 3 oktober och var med på Härryda kommuns vIKTigmässa. Det är tredje året i rad som mässan anordnas. Den är i Kulturhuset i Mölnlycke och riktar sig både till kommunens personal som till allmänheten. Vill du läsa mer om mässan, klicka här.

Stockholm siktar högt

balloon_newsletter.pngEtt gemensamt verksamhetssystem för alla skolformer. Mindre administration för lärarna och mer individanpassad utbildning för eleverna. Anslutning till olika former av e-tjänster och digitalt innehåll. Stockholms stad siktar högt med sin upphandling av gemensam skolplattform för 100 000 elever.

Vi intervjuade P-M Andersson och Mattias Olsson på Utbildningsförvaltningens IKT-enhet om vad upphandlingen kommer innebära för stadens elever och anställda.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.