skolfederation_logotyp.jpg
bird_seminarium2.png
Heldagsseminarium den 5 september

Inled höstterminen med vår nästa seminariedag; Skolfederation, utveckling och möjligheter. Vi kommer diskutera möjligheter med federationen för såväl skolor och tjänstelverantörer. Vi har valt att fokusera extra på hur det federativa samarbetet ska vidareutvecklas för att erbjuda den bästa möjliga lösningen för skolan, så om du arbetar för en skolhuvudman är dagen speciellt anpassad för dig.

Seminariet bjuder också på goda möjligheter till dialoger och samverkan genom grupparbeten, paneldiskussioner och mingel.

Mer information och program finns här!

Du är varmt välkommen!

Nu är vi 29 medlemmar

medlemssiffra.pngDet fortsätter att ticka in nya medlemmar till Skolfederation. I skrivande stund har federationen 29 medlemmar, 10 huvudmän och 19 tjänsteleverantörer.

Listan över de skolhuvudmän och tjänsteleverantörer som gjort en intresseanmälan är ännu längre; den består av sammanlagt 41 potentiella medlemmar varav 26 är skolhuvudmän och 15 är tjänsteleverantörer.

Här hittar du hela listan med våra medlemmar och intresserade samt kontaktuppgifter till dem.

Är du intresserad av att bli medlem i Skolfederation? Här finns all information om medlemskap i federationen samlad.

Ett steg närmare enklare och säkrare tjänster för elektronisk identifiering

Från den 1 juli 2013 gäller en ny lag om valfrihetssystem i fråga om tjänster för elektronisk identifiering. Den skapar förutsättningar för offentlig förvaltning att erbjuda identitetsfederationer med möjlighet för enskilda att välja leverantör av tjänster för elektronisk identifiering. .SE:s säkerhetschef Anne-Marie Eklund Löwinder har bloggat om den nya lagen. Läs inlägget på .SE-bloggen.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.