skolfederation_logotyp.jpg
luftballonger_nyhetsbrev.png
Inbjudan till seminarium 5 september

Nästa seminarium med Skolfederation hålls i Stockholm. Då diskuteras möjligheter med federationen och hur det federativa samarbetet ska vidareutvecklas för att erbjuda den bästa möjliga lösningen för skolan. Seminariet bjuder på möjligheter till dialoger och samverkan genom grupparbeten, paneldiskussion och mingel.

Du är varmt välkommen. Det går bra att anmäla sig redan i dag!

Mer information och program finns här!

Federationen förenklar för Tina sandviken_tinaÅhlstrand-560px.jpg

Ibland hittar Tina Åhlstrands elever nytt material som hon har lagt upp åt dem – innan hon ens har hunnit berätta för dem om det. Så mycket enklare har det blivit med Skolfederation, säger hon.

Läs mer om Tina Åhlstrand, lärare i Sandviken, här
.

Lerum kör igång med betyg och nationella prov

lerum_annamybeck_180px.jpg I april gick Lerums kommun igång med Skolfederation i skarp drift. Den första rapporten från kommunens IKT-samordnare Anna Mybeck och IT-chef Roger Juhlin berättar att det fungerar smidigt. Man har dock kvar de gamla inloggningskontona under en tid för att förenkla övergången och ha en reservingång.

Läs mer om Lerums kommun här.

Nu är vi tjugofem medlemmar

Det fortsätter att ticka in nya medlemmar till Skolfederation. I skrivande stund har federationen 25 medlemmar, åtta huvudmän och 17 tjänsteleverantörer. Hela listan.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.