skolfederation_logotyp.jpg
nyfikenkatt.jpg
Skarpa exempel stillar nyfikenheten
För att visa hur Skolfederations i praktiken kan användas för att koppla ihop sig med olika tjänsteleverantörer är vi i färd att lansera en skarp testskola. Tanken är att alla som är intresserade av Skolfederation ska få möjlighet att få en tydligare bild av vad Skolfederation kan möjliggöra för just er.

Testskolan kommer vara öppen för alla intresserade att prova. Via testskolan kan du via en demoinloggning prova på hur en tjänsteleverantörs tjänst skulle kunna fungera med din skola. Till att börja med är det en leverantör som visar sin testskola och några tjänster som visar exempel på hur det kan se ut och väcka inspiration till mer.

Just nu har vi med Nexus i testskolan men vi vill gärna att fler leverantörer hoppar på tåget och gör det möjligt för skolor att testa era tjänster i Skolfederation.

Just nu håller vi på att modifiera det sista och ni kommer snart att få mer information om när ni kan få tillgång till testkonton. Men om du som tjänsteleverantör vill ta chansen att visa upp ert erbjudande i testskolan, hör då av dig till oss.

Läs mer om testskolan här.
Uppskattat erfarenhetsutbyte i Uppsala

När Jens Persson hälsade välkommen till seminariet i Uppsala den 18 januari kunde han blicka ut över ett femtiotal deltagare som kommit från hela landet för att diskutera Skolfederation i allmänhet och Uppsala kommuns erfarenheter av att ansluta sig till federationen i synnerhet.

Läs ett referat från dagen här.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.