skolfederation_logotyp.jpg
fly_ipv6_nyhetsbrevstor.jpg
Fler platser till erfarenhetsutbyte med Uppsala kommun
Trycket var hårt på att få komma på erfarenhetsutbytet i Uppsala den 18 januari och vår lokal blev snabbt fullbokad. Kul, tycker vi så klart! Men nu har vi bytt till en större lokal och du är varmt välkommen att delta på erfarenhetsutbytet med Uppsala Kommun om deras arbete med att ansluta sig till Skolfederation.

Workshopen vänder sig till skolhuvudmän som planerar att gå med i Skolfederation.
Mer information och program finns här.
Wikipedia - en resurs via Skolfederation?

sophie_osterberg_newsletter.jpgUppslagsverket Wikipedia är ett populärt men också omdiskuterat hjälpmedel i undervisningen i många skolor. Det konstaterar Sophie Österberg som sedan i oktober arbetar som utbildningsansvarig hos Wikimedia Sverige, den svenska fristående grenen av den förening som står bakom Wikipedia.

Det faktum att Wikipedia används i skolundervisningen har lett till att Wikimedia Sverige har börjat föra diskussioner med Skolfederation.

Läs hela intervjun med Sophie Österberg här.

Hjälp oss att sprida nyhetsbrevet

Du har fått det här nyhetsbrevet eftersom du tidigare anmält intresse via Skolfederation.se. Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär två gånger per månad.

Tipsa gärna kolleger och andra i era kontaktnät som ni tror skulle kunna vara intresserade av att ta del av informationen! Allt man behöver göra för att börja prenumerera på nyhetsbrevet är att fylla i sin e-postadress nere till vänster på Skolfederations förstasida.

Skolfederation tillhandahåller en gemensam inloggningstjänst som gör tjänsterna enkelt åtkomliga för elever och lärare i svenska skolor. Skolfederation drivs av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)
Du har fått detta mejl eftersom du anmält intresse för Skolfederation. Vill du inte ha dessa nyhetsbrev, avprenumerera här.