Glad sommar, vi ses till hösten!

22 jun, 2015

Lagom till att midsommarfestligheterna passerat vill vi passa på att önska alla våra medlemmar en riktigt trevlig sommar. Vi påminner även om det som komma skall.

Bild: Skånskt landskap av Håkan Dahlström. CC BY 2.0.

Sommaren är här och nu går många av er på välförtjänt semester. Skolfederation vill passa på att tacka för det gångna året, som har varit intensivt och givande.

Vi har bland annat hunnit med ett lyckat erfarenhetsutbyte i Helsingborg, där många passade på att dela med sig av sina erfarenheter kring digitaliseringen av skolan och sitt arbete med Skolfederation. Många har även träffats på bland annat Kommits i Göteborg och på KSL och deras erfarenhetsutbyte om Skolfederation och federativa lösningar.

Skolfederationsdagen

Efter sommaren är det återigen dags för Skolfederationsdagen. Precis som föregående år kommer vi att befinna oss på World Trade Center i Stockholm. Det kommer att bli en fullspäckad dag om Skolfederation och identitets- och behörighetsfederationer.

På detta vårt årligt återkommande seminarium diskuteras användning och vidareutveckling av Skolfederation för att ge bästa möjliga nytta för den svenska skolan. Seminariet ger dig möjlighet att ta del av erfarenheter från de som kommit längst i användandet av Skolfederation, delta i workshops och knyta nyttiga kontakter. Programmet fylls på löpande.