Möt Skolfederation på Bokmässan i Göteborg

23 sep, 2014

I år befinner vi oss i Göteborg för att prata lärande, digitalisering och läromedel på Sveriges största evenemang för personer verksamma inom skolan.

Bokmässan är Sveriges största evenemang för den som är verksam inom skola. Av närmare 100 000 besökare arbetar 18 000 inom pedagogik och lärande. Nytt för i år är en ny inriktning på området Molnet. Molnet syftar till att lyfta goda exempel och med ett positivt anslag samtala och interagera med besökarna med utgångspunkt ifrån lärande, digitalisering och läromedel.

Digitala verktyg i praktiken

Molnet består av en scen där inspiratörer föreläser, en workshopyta där man som besökare kan föra fördjupade samtal och testa digitala verktyg för lärande, en avsändaryta där besökarna kan träffa partners till Molnet, samt en pop-up-klass där lärare får möta och delta i lektioner med lärare och elever som dagligen nyttjar digitala verktyg i praktiken.

Molnet arrangeras av Bokmässan i nära samarbete med Axiell Education & Media, Gleerups, Lärarförbundet, Skolfederation, Studentlitteratur och Svenska Dagbladet. Läs mer här.