Ses i Härryda 2 oktober

16 sep, 2013

Härryda kommun tar över stafettpinnen från Sandviken och anordnar nästa erfarenhetsutbyte onsdagen den 2 oktober. Precis som vid tidigare möten kommer dagen att fyllas av praktiska presentationer från både kommuner och tjänsteleverantörer.

–    Det är ju det första mötet i Västsverige, så vi kommer att få höra berättas om vad som görs i några kommuner häromkring, berättar Anette Larsson som är verksamhetsutvecklare IT på Härryda kommun.

Evenemanget är öppet både för medlemmar i Skolfederation och för dem som är intresserade och vill följa med vad som händer. Programmet uppdateras löpande här på Skolfederations webbplats.

–    Vi har satt ihop programmet så att det ska vara givande vare sig man sitter på en utbildningsförvaltning eller arbetar med kommunens IT. Så det är ett tips till kommunerna: skicka deltagare från båda sidorna av verksamheten, säger Anette Larsson.

Presentationerna må vara dagens huvudrätt men det kommer också att beredas plats för minglande och eget nätverkande, främst under eftermiddagens extra långa kaffepaus.

Ännu finns det gott om plats men antalet platser är begränsat så vänta inte för länge med anmälan. Anmäl dig här!

Erfarenhetsutbytet hålls i Härrydas centralort Mölnlycke och ett besök kan med fördel kombineras med att också besöka Härryda kommuns IKT-mässa som öppnar dagen därpå, 3 oktober. Den hålls i Kulturhuset i Mölnlycke och riktar sig både till kommunens personal och till allmänheten. Läs mer om mässan här.