Medlem

När din skola är medlem i Skolfederation blir det enklare eftersom elever behöver komma ihåg endast ett lösenord. För den som ansvarar för din skolas personuppgifter innebär ett medlemskap att man vet var man lagrar uppgifterna. Det gör det enklare att ta kontroll över hanteringen så personuppgifterna alltid är aktuella och korrekta.

När federationen växer och fler medlemmar använder samma öppna, internationella standardiserade lösning bidrar alla medlemmar inom federationen att höja säkerheten för identitetshanteringen och skyddar samtidigt sina användare.

Som medlem i Skolfederation får du tillgång till support i tekniska frågor och du som är teknisk kontakt kan själv hantera din skolas metadata i Skolfederations federationsadmin. Du får också tillgång till Skolfederations webbinarier där du får lära dig vad Skolfederation är, hur federationen fungerar och vad man behöver förbereda för att integrera med Skolfederation.

Som medlem får du också tillgång till:

• Gemensam och standardiserad metadatahantering
  • Vägledning och fri support
  • Tillgång till test- och labbmiljöer
  • Möjlighet att få tillgång till det globala eduroam-nätverket (WiFi)

Om du vill läsa mer om hur en federation funkar kan du göra det här.

Vi håller dig uppdaterad om vad som sker inom området standarder genom regelbundna nyhetsbrev.